Zkratka: EN 015
Název kurzu: Týdenní intenzivní metodický kurz angličtiny pro učitele 2. stupně ZŠ a SŠ
Obsah kurzu:
Kurz volně navazujících seminářů si klade za cíl osvěžit a prohloubit metodické kompetence učitelů vyučujících anglický jazyk na 2. st. základní školy a na středních školách. Zařazené aktivity budou obsahovat rozmanité metody, strategie a vyučovací techniky, které lze ve výuce ihned použít. Součástí bude i práce s EJP jako užitečným nástrojem sebehodnocení, osobního rozvoje a hodnocení. Účastníci budou mít v seminářích prostor pro tvořivou práci, která povede ke vzniku pracovních manuálů, jak ve třídě postupovat, a také vlastních pracovních listů. Výuka účastníků bude probíhat formou výměn, diskuzí, skupinové práce, individuální práce, a bude doplněna aktivními prezentacemi, sebereflexí a reflexí ze strany účastníků i lektora. Účastníci se také seznámí s dostupnými učebními a doplňkovými materiály, webovými portály a volně dostupnými on-line materiály.
Cíl kurzu:
Účastník semináře dovede:
- identifikovat a popsat výukové styly, přístupy a metody,
- rozpoznat aktivity vedoucí při výuce k rozvoji rozmanitých učebních stylů a navrhne různé strategie učení.
- prodiskutovat ve skupině možná úskalí diferenciace s ohledem na prostředí školy, kde působí.
- posoudit z učebních materiálů obtížnost úloh, vyhledat jejich přednosti a slabiny a zhodnotit jejich vhodnost pro rozvoj jazykových znalostí a dovedností žáků.
- posoudit adekvátnost testových úloh, zhodnotit jejich vhodnost pro rozvoj jazykových znalostí a dovedností žáků, s přihlédnutím ke standardům a SERRJ.
- vytyčit CLIL cíle u témat dle vlastního zaměření a zaměření školy a vybrat vhodnou formu aplikace.
- vytvořit konkrétní aktivity zaměřené na rozvoj jazykových znalostí a dovedností, do nichž aplikuje získané poznatky, předvede a prodiskutuje.
- sdílet vytvořené aktivity s ostatními účastníky v rámci diskuze, popřípadě i v on-line prostředí.
- vést žáky ke konstruktivní práci s chybou, autoreflexi a autoevaluaci za pomoci EJP
Minimální vstupní úroveň: B1
Poznámka:
Lektor:
Počet vyučovacích hodin: 30
Termín výuky: bude upřesněno
Čas výuky: začátek cca 8:30, bude upřesněno
Učební materiály:
Vzorové aktivity z řad kopírovatelných materiálů
Cambridge Copy Collection: Discussions, Games for Grammar, Imaginative Projects, Singing Grammar, Quizzes, Questionnairres and Puzzles, Exploring British Culture, Teen World;
Helbling/Cambridge Photocopiable Resources: Get on Stage, Grammar Songs and Raps;
Mary Glasgow Timesavers;
CLIL: CLIL Activities (Cambridge), Teaching other Sibject Thropugh English (Oxford), CLIL Physics
Témata:
- diagnostika žáků a jejich učebních stylů, Bloomova taxonomie, a jejich uplatnění při diferencované práci ve třídě
- jazykový systém, prezentace, rozsah a procvičování pro žáky staršího školního věku
- jazykové dovednosti, prezentace, rozsah a procvičovaní pro žáky staršího školního věku
- práce s chybou
- testování a hodnocení s přihlédnutím k učebním potřebám žáků
- metoda CLIL, adaptace principů s přihlédnutím k zaměření účastníků
- práce s učebnicí / výukovými materiály, a jejich možné adaptace
- zpracování a předvádění vlastních aktivit,
- evaluace, sebereflexe, výměna zkušeností a sdílení nových poznatků
Cena: 5.790 Kč