Zkratka: EN 014
Název kurzu: Týdenní intenzivní metodický kurz angličtiny pro učitele 1.stupně ZŠ
Obsah kurzu:
Kurz volně navazujících seminářů si klade za cíl osvěžit a prohloubit metodické kompetence učitelů vyučujících anglický jazyk na 1. st. základní školy. Zařazené aktivity budou obsahovat rozmanité metody, strategie a vyučovací techniky, které lze ve výuce na prvním stupni ihned použít. Účastníci budou mít v seminářích prostor pro tvořivou práci, která povede ke vzniku pracovních manuálů, jak ve třídě postupovat, a také vlastních pracovních listů. Výuka účastníků bude probíhat formou výměn, diskuzí, skupinové práce, individuální práce, a bude doplněna aktivními prezentacemi, sebereflexí a reflexí ze strany účastníků i lektora. Účastníci se také seznámí s dostupnými učebními a doplňkovými materiály, webovými portály a volně dostupnými on-line materiály.
Cíl kurzu:
Účastník semináře dovede:
- identifikovat a popsat výukové styly, přístupy a metody.
- rozpoznat aktivity vedoucí při výuce k rozvoji rozmanitých učebních stylů a navrhne různé strategie učení.
- prodiskutovat ve skupině možná úskalí diferenciace s ohledem na prostředí školy, kde působí.
- posoudit adekvátnost volně dostupných písní, příběhů a jazykových her, zhodnotit jejich vhodnost pro rozvoj jazykových znalostí a dovedností žáků.
- posoudit z učebních materiálů obtížnost a zaměření úloh, vyhledat jejich přednosti a slabiny a zhodnotit jejich vhodnost pro rozvoj jazykových znalostí a dovedností žáků.
- vytyčit CLIL cíle u témat dle vlastního zaměření a zaměření školy a vybrat vhodnou formu aplikace
- vytvořit konkrétní aktivity zaměřené na rozvoj jazykových znalostí a dovedností, do nichž aplikuje získané poznatky, předvede a prodiskutuje.
- sdílet vytvořené aktivity s ostatními účastníky v rámci diskuze, popřípadě i v on-line prostředí.
- vést žáky ke konstruktivní práci s chybou, autoreflexi a autoevaluaci
Minimální vstupní úroveň: A2
Poznámka:
Lektor:
Počet vyučovacích hodin: 30
Termín výuky: bude upřesněno
Čas výuky: začátek cca 8:30, bude upřesněno
Učební materiály:
Vzorové aktivity z řad kopírovatelných materiálů Cambridge Copy Collection Primary Boxes: Activity, Communication, Curriculum, Music, Grammar, Pronunciation, Vocabulary, Reading;
- Puchta, M.Williams, Reaching Young Learners to Think, Helbling/Cambridge 2011
Oxford Resource Books for Teachers, series editor A. Maley: Art and Crafts with children, Games for children, Creating chants and Songs, Writing with children.
Témata:
– diagnostika žáků a jejich učebních stylů, Bloomova taxonomie, a jejich uplatnění při diferencované práci ve třídě,
– multisenzorické vyučování
– jazykový systém, prezentace, rozsah a procvičování pro žáky mladšího školního věku
– jazykové dovednosti, prezentace, rozsah a procvičovaní pro žáky mladšího školního věku
– prezentace a vyprávění příběhů s dramatizačními prvky
– metoda CLIL, adaptace principů s přihlédnutím k zaměření účastníků
– práce s učebnicí / výukovými materiály, a jejich možné adaptace
– zpracování a předvádění vlastních aktivit,
– evaluace, sebereflexe, výměna zkušeností a sdílení nových poznatků
Cena: 5.790 Kč